Hurra for Facebook

For at vise hvilken slave jeg egentlig er af Copy&Paste kulturen…så åbner jeg sgu lige min blog med at genudgive noget jeg har skrevet tidligere…selvfølgelig på Facebook

 

Gud hvor jeg elsker Facebook!!!

Det er ærlig og reel snak. Jeg mener det, det gør jeg virkelig. Jeg har noget på hjerte, noget jeg har oparbejdet gennem 37 år…Og hvis du har tid til at spilde 10 minutter af dit liv, så læs videre.
Lad mig forklare hvorfor:

Vi er over 6 milliarder mennesker på jorden, i alle mulige og umulige afskygninger, arter, socialgrupper, religioner og alt muligt andet. Af de mere end 6 milliarder mennesker tilhører jeg den mest kedelige procentdel. Jeg har aldrig udrettet noget stort, bliver aldrig til noget og vil højst sandsynlig aldrig tilføre denne klode mere end de få kilo kød og knogler jeg efterlader engang om mange år.

Men så kom Facebook!!!
Internet, Youtube, Myspace, Google, Twitter, Facebook og hvad det hele nu ellers hedder har gjort min verden meget mindre. Her sad jeg før og var stakkels lille alene mig, og pludselig…nu har jeg adgang til hele verden, og endnu vigtigere: hele verden har adgang til mig.
Facebook har givet mig mulighed for at få venner. Og det bedste af det hele er, at jeg behøver ikke engang gå uden for en dør for at skabe venskaber. Jeg kan sidde lige her foran min computer og klikke løs med min mus, og på den måde skabe mig et socialt netværk så stort at det ikke er til at forstå. Der var engang, hvor jeg uden at bekymre mig kunne invitere mine venner til fest…nu skal jeg nok lige tænke mig om en ekstra gang. Til gengæld kunne det måske give mig mulighed for rent faktisk at komme til at snakke med nogen af dem. Hvis jeg fører statistik over mine “facebook-venner”, må jeg nok erkende, at jeg aldrig kommer til at snakke med dem allesammen gennem Internet…måske jeg skulle tage på “crashing-ferie” engang, og bare tilbringe en dag hos hver af dem. Det kunne være en ret cool oplevelse.

Nå, det var egentlig slet ikke der jeg skulle hen, men min hjerne har det med at vandre, så bær over med mig. Det jeg ville sige var, at med dette enorme netværk kan jeg lige pludselig føle mig interessant. Alle mine ligegyldige meninger og holdninger, som jeg tidligere kun kunne fortælle til min kæreste og min kat, kan jeg nu øse ud over jer alle. Alle mine erfaringer og ideer, mine kundskaber som det jo selvfølgelig er helt og aldeles nødvendigt for hele verden at kende til, kan jeg nu ENDELIG få formidlet til jer…og tro mig, I skal få det i så rigelige mængder.
Og I har brug for det, det har I virkelig. Det har jeg nemlig lært gennem alle de her Internet-tjenester, tv-reklamer og selvbestaltede coaches som fortæller mig at jeg er unik og speciel, at jeg skal skabe min egen verden, gøre mig bemærket og dele min viden.

Så det gør jeg sgu. Nu skal det være. Mine tanker og ideer skal offentliggøres, I skal alle delagtiggøres i min ubrugelige viden. Hvis jeg for 20 år siden forsøgte at belære min omverden om min kolossale viden og livserfaring, ville min morfar have givet mig en rive og bedt mig ordne haven først, og hvis jeg havde noget at sige bagefter kunne jeg bare komme tilbage. Men hvad vidste han også om noget som helst??? Han brugte jo de første 30 år af sit liv på at knokle med at arbejde sig op i hierarkiet, rejse verden rundt for sine surt opsparede penge, grave tunneller gennem bjerge i USA for at kunne få mad mens han rejste…og forhåbentlig have nok til at komme hjem og kunne overtage gården, så han kunne forsørge sin familie.
Den tid er for længst forbi, vi er kommet et stort skridt længere op ad evolutionens stige, vi behøver ikke længere arbejde for anerkendelse, vi behøver ikke respektere vores ældre, samfundets traditioner og normer…vi behøver ikke engang respektere vores venner. For med Facebook kan vi sige lige hvad vi vil, uden at skulle kigge folk i øjnene, vi kan bare svine til lige så meget vi vil. Og hvis vi ikke er tilfredse med det vi får, så kan vi bare søge informationen et andet sted, eller downloade det uden at betale. Vi kan skælde alt og alle ud, for vi har endelig lært at vores mening er bedre end andres…at vores sandhed er den rigtige, af den simple grund at vi har tænkt tanken en enkelt gang. Vi er hver især blevet jordens centrum, alle 6 milliarder af os. Fremtiden kommer til at se lys ud for os.

Ups, nu rendte det af med mig igen. Det jeg egentlig bare ville, var at lovprise Facebook, for nu får jeg ulighed for at dele mine tanker med alle…og tro mig, der kommer masser. Jeg har SÅ meget at sige. Jeg skal blogge om mine små oplevelser, skrive om mine holdninger, og meddele jer mine gode råd om det ene og det andet…igen og igen.

Hvor er det dejligt ikke længere at være betydningsløs🙂

Hav en dejlig dag

About admin

wordpress newbie :-) Vis alle indlæg af admin

Skriv et svar

